Cursusdata

Cursusgeld
€ 398,-

Accreditatie

KTNO accreditatie: erkend door Nederlandse Vereniging van Soma Therapeuten (NVST), Vereniging ter Bevordering van Alternatieve Geneeswijze (VBAG) en Vereniging Integrale Vitaliteitkunde (VIV)

Cursuspakket Buik & orgaanfascia release (Viscero Fasciale Therapie)

• Cursusboek
  • Online moduul: theorie, instructievideo’s, behandelprotocollen en patiënten voorbeelden.
  • Praktijk moduul: 2 praktijklessen met theorie, palpatie, basis- en advanced technieken.

Na inschrijving kun je direct starten met het online moduul. Je bepaalt zelf welke cursusdata je deelneemt aan de praktijklessen.

Beschrijving

Ontdek de nieuwe Viscero Fasciale Therapie: viscerale anatomie, onderzoek & diagnostiek, nieuwe hands-on viscerale release technieken.

Visceral release & manipulation
Steeds meer fysiotherapeuten en massagetherapeuten zijn bekend met het principe van myofasciale release technieken van de structuren van de wervelkolom en extremiteiten. Maar de basis van deze structuren is gelegen in de viscera (buik- & orgaanfascia). Release van deze viscerale structuren is nieuw.

Fysio Physics heeft een nieuwe hands-on methode ontwikkeld voor diagnostiek en behandeling van de viscerale fascia. Het methodisch behandelmodel bestaat uit een overzichtelijk stappenplan. Dit is voor elke fysiotherapeut en massagetherapeut, die gewend is om hands-on te werken, snel te leren.

Waarom viscerale release
De oorzaak van veel onbegrepen klachten waaronder chronische rugpijn, heupblokkades, benauwdheid, obstipatie, menstruatieproblemen, benauwdheid (COPD), schouder-armklachten en verklevingen van de viscera veroorzaken torsie van organen waardoor pijn en functiestoornissen ontstaan.

Cursusinhoud

Level I

• Anatomie, functie en opbouw van de viscerale fascia
  • Pathofysiologie (aandoeningen met mogelijke oorzaak in de viscerale fascia
  • Klachtenpatroon herkenning
  • Testen: praktijk diagnostiek & palpatie van de organen en buikfascia
  • Triggeren: fasciale manipulaties en release technieken van de organen en buikfascia
  • Tapen: fasciale tape technieken
  • Trainen: training bij buik

Level II

• Advanced technieken en release van bloedvaten en zenuwen in de buikholte

Aantal contacturen

12 uur

Didactische werkwijze

Online, theorie & praktijk

Afsluiting

Na 100% deelname ontvangt cursist het certificaat van deelname.

Ervaringen van cursisten

Docenten

Karl Noten

Fysio-manueeltherapeut & docent in de revalidatie en medische fitness. Hij is eigenaar van Fysio Physics Group International en grondlegger Viscero Fasciale Therapie.

Jaimy de Graaf

fysiotherapeut en docent in Buik & Orgaanfascia release, Litteken Fysiotherapie en Orthopedische Revalidatie.

Cursusleiding

Louise Ensing
opleidingen@fysiophysics.nl

Cursuslocatie